گزارش تخصصی دبیر ریاضی با موضوع: کاهش استرس دانش آموزان در درس ریاضی با استفاده از روش های خلاق ، قابل استفاده برای آموزگاران ابتدایی و دبیران ریاضی | فروشگاه نبض کنکور
دسته بندی

Share

» :: گزارش تخصصی دبیر ریاضی با موضوع: کاهش استرس دانش آموزان در درس ریاضی با استفاده از روش های خلاق ، قابل استفاده برای آموزگاران ابتدایی و دبیران ریاضی

گزارش تخصصی دبیر ریاضی با موضوع:  کاهش استرس دانش آموزان در درس ریاضی با استفاده از روش های خلاق  ،  قابل استفاده برای آموزگاران ابتدایی و دبیران ریاضی  .فایل بصورت ورد (word ) و قابل ویرایش - تعداد صفحات بیست وهفت صفحه

 

 

 

چكيده

 

امروزه با توجه به تسلط رشته ریاضی بر علوم و تکنولوژی جدید ضرورت بیشتری برای یادگیری این علم و فهم و درک قوانین آن حس می شود. از این رو آنچه معلمان نیاز به دانستن آن دارند، ساده سازی در مفاهیم، تاکید بر مبانی اولیه علم ریاضی و ارائه تمرین ها و مثال های گوناگون است ومهم تر از همه اینها ایجاد انگیزه است و بهترين انگيزه که مخصوصا در يادگيري و علاقه به رياضي نقش عمومي ايفا مي کند بيان ريشه هاي تاريخي و بيان تارخ رياضيات در پيشرفت رياضي مي باشد.به طور خلاصه می توان گفت که مفاهیم ریاضی، یکی از اثربخش ترین و کارآمد ترین مواد درسی می‌باشد. به طوری که  ریاضیات یکی از عالی ترین تراوش‌های اندیشه ی آدمی است که منعکس کننده­ی اراده­ی انسان و نشان دهنده­ی سیر عقل و برهان و هم­چنین بیان کننده­ی میزان علاقه­ی بشر به کمال و زیبایی است.  نقش بنیادی علم ریاضی در پیشبرد سایر علوم و فنون نیز مورد پذیرش همگان است، به طوری که نرسیدن به هدف‌های آموزشی در زمینه­ی ریاضی موجب ضعف ، ناتوانی و دست نیافتن به اهداف مربوط به پیشرفت علوم و فنون دیگر خواهد بود  بسیاری از دانش آموزان به دلایل گوناگون از جمله شیوه تدریس معلم، تجربه های ناموفق، فشارهای والدین، کم تمرینی و دشواری در یادگیری مفاهیم ریاضی چنان از این درس دچار ترس و استرس می شوند و از خود مقاومت نشان می دهند که گاهی ساده ترین اعمال ریاضی را هم نمی توانند انجام دهند. اينجانب ..... درپژوهش فوق راهكارهاي چگونگي ایجادانگیزه و علاقه در  درس ریاضی کلاس ...... و روشهای خلاق  برای کاهش استرس  در ارزش یابی درس ریاضیات دانش آموزانم و حل آسان مسائل این درس را  مورد بررسي قرار داده ام.

نکات کلیدی :

 

دانش آموز – استرس - راهکارها

 

 

 

فهرست مطالب

 

چكيده

 

نکات کلیدی :

 

مقدمه

 

بیان مسئله

 

توصيف وضع موجود

 

اهداف گزارش :

 

هدف اصلی :

 

اهداف جزئی :

 

مقایسه با شاخص  :

 

اهمیت موضوع

 

گرد آوری شواهد یک

 

الف. شاخص‌های کیفی وضع موجود

 

1 - مشاهده

 

2 – مصاحبه با اولیا

 

3 – صحبت با دانش آموزان

 

4 – بررسی سوابق تحصیلی

 

ب. شاخص‌های کمّی وضع موجود

 

5 – ارزشیابی نمرات

 

6. پرسش نامه

 

7 – ادبیات تحقیق

 

الف - عوامل موثر در ايجاد استرس در ارزشیابی در درس  رياضي‎‎

 

ب- شيوه‌هاي اشتباه آموزش رياضي‎‎

 

ج - عوامل فردي‎‎

 

استرس رياضي ونقش معلمان‎‎

 

تجزیه  تحلیل اطلاعات

 

راه حل‌های پیشنهادی

 

1.   پرورش دقّت و تقویت حافظه دیداری و شنیداری

 

2.   اجرای بازی­های تمرینی هدفدار

 

3.   ایجاد شادی و نشاط در زنگ ریاضی

 

۴. استفاده از طرح­های ابتکاری جهت پرورش خلاقیت

 

انتخاب راه حل‌ها

 

اعتبار بخشی به راه حل‌ها

 

توصیف وضع مطلوب  (نقاط قوت )

 

ب. شاخص‌های کمّی وضع مطلوب

 

نقاط ضعف :

 

نتيجه گيري

 

منابع مآخذ